Het ijsbergmodel van David McClelland biedt een diepgaand inzicht in de oorzaken van conflicten en kan helpen bij het effectief aanpakken en oplossen ervan. Zo pas je het toe in conflictsituaties: 1. Identificeer het zichtbare gedrag Begin met het vaststellen
Lees meer
Iedereen ervaart wel eens fricties met collega’s. Of je nu op kantoor bent of elders, je ontmoet dagelijks mensen met wie je normaal niet zo snel om zou gaan. Toch werk je vaak vele uren per dag met hen samen.
Lees meer
School voor Mediation bestaat 15 jaar: in gesprek met Leonarda Telling Met als uitgangspunt “Leren door ervaren” leidt de School voor Mediation al 15 jaar mediators op. Voor directeur en oprichter Leonarda Telling staat kwaliteit hierbij voorop. “Wij zijn er
Lees meer
Voor Ubuntu-leiders zijn conflicten niet alleen uitdagingen om te overwinnen, maar ook kansen voor verzoening en groei. Het Ubuntu-leiderschap benadrukt het belang van het begrijpen van conflicten als natuurlijke verschijnselen in menselijke interactie en het bevorderen van vreedzame en constructieve
Lees meer
TIPS Smalltalk Survival Praktische gids voor de gesprekken tussendoor Liz Luyben en Iris Posthouwer Smalltalk Survival: direct bruikbare tips voor makkelijke, leuke en waardevolle smalltalk. Doe je weleens alsof je aan het bellen bent om een verplicht praatje te omzeilen?
Lees meer
Je op een goede manier verontschuldigen voor je fouten is ontzettend belangrijk, maar valt lang niet altijd mee. 5 slechte excuses en hoe het beter kan. We verknallen allemaal weleens wat in ons leven. Niemand is alleen maar slachtoffer of
Lees meer
Kinderen die opgroeien terwijl hun ouders ruzie maken, vertonen grotere psychische problemen. Een huis zonder liefde waar ruzie de norm is, is een slechte omgeving. Hier leren kinderen de regels die de basis vormen van hun huidige en toekomstige welzijn.
Lees meer
Het gevoel van vertrouwen tussen werknemer en werkgever is door de crisis flink aangetast. Dr. David Ballard, hoofd van The American Psychology Association (APA), die het onderzoek uitvoerde, noemt vertrouwen op de werkvloer een van de belangrijkste fundamenten voor een
Lees meer
Of je nou conflictmijdend bent of haar op je tanden hebt: van confrontaties en conflicten wordt (bijna) niemand blij. Wil je de situatie sussen voordat het uit de hand loopt, maar ook niet over je heen laten lopen? Pas dan
Lees meer